Касов апарат эа електронен магазин? Новите правила на НАП предизвикват хаос, търговец иска официално обяснение!

14.02.2019 / 13:08 3

Как да се спазят новите правила на НАП от електронните търговци, след като в разпоредбите има очевидни противоречия? Този въпрос поставя Пламен Градев от Дот Медиа ООД на вниманието на приходната агенция.

Бизнесменът е изпратил до НАП официално писмо, в което задава както принципни въпроси, така и илюстрира невъзможността да се спазват новите правила с поредица от казуси. Последните показват, че за лоялните търговци настъпва истински хаос, ако ползват електронен магазин и имат складова база и сервиз, особено пък ако всичко това не е в едно и също населено място.

Бизнесменът обобщава основния проблем, който НАП създава, така:

„Всички електронни магазини в България ще се окажат извън закона след края на март тази година! Причината е, че експерти от НАП приравняват онлайн магазините към софтуер за управление на продажбите в търговски обект ( СУПТО). В резултат от това приравняване всеки електронен магазин трябва да има връзка с касов апарат и да отговаря на всички технически изисквания за СУПТО описани в наредба 18.“

За съжаление обаче, самата наредба създава противоречие с Търговския закон. Ето какво е то според Пламен Градев:

„Търговски обект“ и „електронен магазин“ са две отделни понятия и следва да се разграничават при прилагането на закона. В единия случай (търговски обект) става дума за място, помещение или съоръжение, а в другия случай (електронен магазин) става дума за Интернет сайт. Посочените разпоредби водят до заключението, че изискванията по отношение на лицата, използващи софтуер за управление на продажби в търговски обекти, не би следвало да се отнасят за електронните магазини (Интернет сайтовете). Този извод обаче категорично противоречи на официално публикуваното тълкувание от НАП какво е софтуер за управление на продажбите в търговски обект (СУПТО)“.

Ето и един от възможните казуси, за които предупреждава бизнесмена:

Фирма продава стоки с електронен магазин, в който няма статуси на поръчките, но за да изпълни изискванията на Закона за защита на потребителите има списък с поръчки, единична цена и брой на стоките, обща цена на поръчката. Постъпва поръчка и хипотетично магазинът трябва да издаде касов бон чрез връзката си с касов апарат. Но клиентът отказва поръчката на следващия ден преди тя да бъде изпратена. В този случай няма реализирана сделка и няма продажба. Как следва да се процедира с поръчката и касовия бон в този случай? Ще имаме записана поръчка в базата , но по нея няма да има осъществена сделка“.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
16
0
Milenkova (преди 5 години)
Рейтинг: 1745 | Одобрение: 635
Пълно е с недомислици в нашето законодателство, да се чудиш какво правят тези в парламента.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама